Pierwsza dobra adaptacja – Igrzyska Śmierci

Tytuł: ,,Igrzyska Śmierci”

Po przeczytaniu książki  postanowiłam obejrzeć jej ekranizację. Pierwsza część została wyreżyserowana przez Garry’ego Rossa, a następne dwie przez Francisa Lawrenca. Wiele osób mówiło, że na dobre wyszła zmiana reżysera, ale moim zdaniem wszystkie filmy sobie dorównywały.

Według mnie, adaptacja ,,Igrzysk Śmierci” wiernie odwzorowuje fabułę książki. Aktorzy zostali perfekcyjnie dobrani. Przed przeczytaniem nie miałam pojęcia, że Jennifer Lawrence wciela się w rolę Katniss, a mimo to dokładnie tak ją sobie wyobrażałam; piękną w swojej naturalności.  Oprócz J-Law,  wysoki i dobrze zbudowany Liam Hermsworth, idealnie nadający się na Gale’a, Josh Hutcherson z dobrotliwym wzrokiem i uśmiechem na twarzy tak jak Peeta oraz zabawny i charyzmatyczny Woody Harrelson- perfekcyjnie odegrany Haymitch.

Gry aktorskiej nie można się przyczepić. Oglądając film walczyłam o przeżycie na arenie razem z Katniss, myślałam jak ona i dokonywałam takich samych wyborów. Książka była cudowna, dlatego na początku miałam wątpliwości co do jej adaptacji. Nie sądziłam, że tak dobrą powieść przeniosą bez uszczerbku na ekran. Kilka fragmentów niestety zostało ominiętych, np. wątek z awoksą , który moim zdaniem był dosyć interesujący.

Podsumowując, po przeczytaniu książki, gorąca polecam obejrzeć film. Jest jedną z lepiej oddających sens całej historii ekranizacją.

Ocena: 9,5/10

 

Skomentuj

