TOP7 ZAGRANICZNYCH BOOKTUBERÓW

Wielu z Was przegląda jak się domyślam dosyć często Booktuba w poszukiwaniu recenzji książek, które warto przeczytać. Podczas tych internetowych „wędrówek” pewnie natrafiliście już na zagranicznych booktuberów i macie swoich faworytów, ja również. Jeśli ktoś jeszcze nie poznał się z ich kanałami to gorąco polecam, ponieważ jak powszechnie wiadomo, do Polski wszystko trafia z opóźnieniem ze względu ma tłumaczenie. Choć kto chce się sprawdzić może spróbować czytać oryginały po angielsku, a o najświeższych nowościach i nie tylko opowiadają:

Pierwszym booktuberem, którego wręcz nałogowo oglądałam był Joel Tiger. Niemniej jednak ostatnio przestał wrzucać filmiki, a co najgorsze skasował wszystkie stare. Dalej trzymam go w subskrypcjach  nadzieją, że powróci do szalonego paplania o książkach.photo

O PolandBananasBooks dowiedziałam się od mojej siostry, która  poleciła mi ten kanał. Pierwsze co mnie zaintrygowało już w nazwie to słowo „Poland”. Z góry mówię, nie, to nie jest Polka, z resztą w innym przypadku nie umieszczałabym jej w tym rankingu. 😀 Oprócz recenzji znajdziemy tu wiele ciekawych nie tylko książkowych filmików, są tu różnego rodzaju booktalki na temat zarówno powieści jak i seriali, filmów, wywiady z autorami, vlogi z różnych eventów, porady pisarskie, a nawet książkową wersję teledysku Taylor Swift „Bad Blood”. Christine jest bardzo pozytywną osobą, zaraża optymizmem, opowiada z dużą werwą i energią, na dodatek jest OGROMNĄ fanką „Darów Anioła” co z resztą możecie zobaczyć w tym filmiku:

Wraz Christine filmik nagrała Natashę z kanału Tashapolis. To kolejna zwariowana booktuberka, która przyciąga kreatywnością. Nagrywa także vlogi z różnych wydarzeń, haule książkowe, wywiady, recenzje. Ostatnio nawet w jej wykonaniu mogliśmy zobaczyć nawet tutorial makijażowy!

Jeśli szukać natomiast kanału, gdzie znajdziecie tylko i wyłącznie recenzje, haule, TAGi, TBR i książki, duuużo książek to zdecydowanie powinniście wpaść do Peruse Project. Szczególnie lubię oglądać jej haule, ponieważ tam zawsze znajdę wiele nowości, nowych okładek i zupełnie nieznanych mi autorów. U niej haul to nie 5 książek na raz, tylko co najmniej 15!

Tym czasem abookutopia serwuje dużo oryginalnych filmików typu relacja z wizyty w księgarni, reakcja na zwiastun filmu czy live prostu z seansu odcinka Shudowhunters. Jeśli chodzi o recenzje to znajdziemy tu głównie książki z gatunku young adult (coś co uwielbiam! <3). Zauważyłam u niej również, że ma tak samo wielką manię na punkcie Harry’ego Pottera jak ja. 😀

Little Book Owl to jedna z pierwszych booktuberek jakie zaczynałam oglądać. Podobnie jak Peruse Project znajdziemy tu bardzo dużo książek! Na jej kanale znajdując się recenzje, wrap upy, TBR, unboxingi i haule. (Jak ktoś niezorientowany czyta to pewnie chwyta się za głowę i myśli sobie, o co tu w ogóle może chodzić. 😀 Tak to już jest, że w świecie książkoholików są specjalne nazwy takie jak TBR. )

Drugą booktuberką, którą zaczęłam oglądać już bardzo dawno jest Katytastic. Słyszałam jedną opinię, że w oglądaniu może przeszkadzać to jak bardzo głośno mówi, ale jak dla mnie jest wszystko jak najbardziej w porządku i podoba mi się jej styl opowiadania. Być może na początku zbytnio roznosiły ją emocje i dlatego zaczynała się za bardzo ekscytować, ale w ostatnich filmikach jest jak dla mnie perfekcja. 😀 Pisząc o Katytastic muszę się przyznać do jednego, zazdroszczę jej tych wszystkich książek, które widnieją za nią w tle!

Oto moja TOP siódemka ulubionych zagranicznych booktuberów, uważam, że dzięki temu, że robią coś co lubią to ich filmy są tak fantastyczne. Potrafią pokazać niedowiarkom, że czytanie wcale nie jest nudne, a wręcz zabawne i szalone oraz pozytywnie wpływa na człowieka. 🙂

Skomentuj

